سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با نزدیک شدن به سنین بالای 30 سالگی، تقریبا دو سوم مردان به تدریج موهای خود را از دست می‌دهند. این آمار با عبور از 50 سالگی بیش از 85 درصد مردان را شامل می‌شود. البته این مشکل تنها در خصوص مردان نیست؛ در حال حاضر نیمی از زنان با مشکلات ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. با این تفاسیر قابل درک است که چرا انواع روش‌های ترمیم مو تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است. امروزه تبلیغات متعددی در رسانه‌ها و فضای مجازی در این مورد به چشم می‌خورد. درحالی که بسیاری از این گزینه‌ها جز خالی کردن جیب شما و امیدهای واهی، نتیجه‌ی دیگری ندارند. از سوی دیگر در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در خصوص روش‌های ترمیم و پیوند مو صورت گرفته است. این مطلب از سری مقالات کلینیک پوست و مو  رویان سلامت به بررسی روش‌ های پیوند مو، بهترین روش کاشت مو و مراحل کاشت موی طبیعی می‌پردازد.

 

کاشت موی سر چگونه انجام می شود؟

یکی از دغدغه‌های اصلی کاندید‌های پیوند فولیکولی مو در خصوص مراحل کاشت موی سر است. اغلب این افراد دوست دارند تا اطلاعات کاملی را در خصوص اینکه کاشت مو چگونه انجام می‌شود ؟ به دست آورند تا از استرس آن‌ها برای روز انجام عملیات پیوند مو کاسته شود. البته در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی شاهد ورود روش‌های گوناگونی به عرصه پیوند موی طبیعی هستیم. با این حال مراحل پیوند مو در تمامی آن‌ها یکسان بوده و تفاوت اصلی مربوط به متدی است که گرافت‌ها از بانک مو برداشته و در محل مورد نظر کاشته می‌شوند. طبق این گفته می‌توان کلیت مراحل کار را در کلینیک زیبایی رز مرحله زیر دسته‌بندی کرد:

 

آماده‌سازی بانک مو

اولین مرحله پیوند فولیکولی مو با آماده‌سازی بانک مو به منظور برداشت گرافت‌ها شروع می‌شود. در این مرحله پزشک متخصص طبق صلاح‌دید خود ناحیه دهنده را استریل کرده و سپس بی‌حسی موضعی در آن بخش از بدن اعمال می‌کند. بعد از اینکه بانک مو کاملا بی‌حس شد نوبت به مرحله بعدی کار می‌رسد.

 

برداشت گرافت‌ها از بانک مو

دومین مرحله مربوط به برداشت گرافت‌ها از بانک مو است. همان طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای کاشت موی سر وجود دارند. در نتیجه شیوه برداشت گرافت در هر روش سبک خاص خود را دارد اما در تمامی روش‌ها باید این مرحله از کار با دقت و تخصص بسیار بالایی انجام گیرد. اینکه کدام روش برای بیمار اعمال شود بعد از انجام تمامی بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن انتظارات بیمار از کاشت مو تعیین می‌شود.

 

آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت

بعد از اینکه گرافت‌ها با موفقیت از بانک مو برداشته شدند نوبت به آماده‌سازی آن‌ها برای کاشت می‌رسد. در این مرحله از کار پزشک گرافت‌ها را با توجه به متدی که برای آن در نظر گرفته زیر میکروسکوپ قوی به صورت تار به تار در آورده و آماده کاشت می‌کند.

 

آماده‌سازی ناحیه کاشت

اکنون که تمامی مراحل برداشت و آماده‌سازی گرافت‌ها سپری شدند می‌توان عملیات پیوند مو را انجام داد. اما قبل از شروع به کار باید منطقه کاشت همانند بانک مو آماده‌سازی شود. برای این منظور ناحیه کاشت استریل شده و این بار بی‌حسی موضعی در این ناحیه اعمال می‌شود.

 

انجام عملیات کاشت مو

آخرین مرحله از کاشت طبیعی مو مربوط به انجام عملیات اصلی است. به این معنا که در این بخش کاشت گرافت‌های آماده‌سازی شده انجام می‌شد و با اتمام کار کل پروسه نیز به پایان می‌رسد. همان طور که گفته شد فناوری که برای کاشت مو به کار برده می‌شود با توجه به روش عمل می‌تواند از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. اینکه چه روش کاشتی انتخاب شود به عوامل متعددی بستگی دارد و باید به پیشنهاد پزشک متخصص بعد از انجام بررسی‌های لازم انتخاب شود.

 

انتظارات پس از کاشت مو تغییرات ناحیه کاشت مو تغییرات ناحیه بانک مو

روز اول در صورت صلاحدید پزشک، زدودن خون و پوسته‌های سر با شامپو بچه یا هر محلولی که پزشک توصیه کرده باشد مواردی که ممکن است تجربه شوند: احساس بی حسی، سوزش و درد.

روز سوم عدم خونریزی نواحی کاشت شده، ایجاد قرمزی، سوزش و تورم نسبی کاهش نسبی درد و سوزش

روز هفتم نوک زدن مو در کف سر، کاهش چشمگیر قرمزی، سوزش و تورم پوست تا حد زیادی درد و سوزش و سایر علائم آزار دهنده در این قسمت از بین می‌رود

روز چهاردهم افراد با دیدن ریزش موهای کاشته شده دچار وحشت می‌شوند، اما این وضعیت نشان دهنده درست پیش رفتن درمان است. در صورت داشتن زخم باز یا بخیه در پست سر یا بدن، این ناحیه شروع به بهبود و بخیه شروع به جذب شدن می‌کند.

یکماه پس از عمل فاز استراحت فولیکولی. در این مرحله افراد با نهایت تعجب خواهند دید که هیچ مویی در نواحی کاشت شده وجود ندارد. این حالت نیز طبیعی است و با گذشت زمان اصلاح خواهد شد. فرد هیچ درد یا سوزش یا تورمی نخواهد داشت. با این حال باید به بهداشت این منطقه به خوبی رسیدگی کند تا دچار عفونت نشود.

5 ماه بعد موها از فولیکول‌های تازه کاشته شده جوانه می‌زنند. گرچه نازک و کم رنگ هستند اما بسیار دلگرم کننده خواهند بود. بهبودی حداکثری منطقه بانک مو. رفع احتمال بروز عفونت

9 ماه بعد موها شروع به ضخیم شدن می‌کنند. رنگ آن‌ها به موهای دیگر شبیه تر می‌شود. بهبود کامل منطقه بانک مو از لحاظ ظاهری

یکسال بعد شروع به افزایش تراکم موی سر بهبود کامل منطقه کاشت مو

دو سال بعد پر شدن کامل ناحیه کاشت شده از موهای طبیعی خود شخص بهبود کامل منطقه کاشت مو

ویژگی های بهترین روش کاشت موی طبیعی

پیش از معرفی انواع روش‌های مرسوم کاشت مو، بهتر است با برخی جزئیات آشنا شوید. اگر ریزش موی زیادی دارید، شامپوها، مکمل‌ها و درمان‌های خانگی کمکی به شما نمی‌کنند. در واقع دلیل ریزش‌های شدید این است که فولیکول‌ها وارد مرحله‌ی استراحت شده‌اند و رشد مو متوقف شده است. در این شرایط داروهای تایید شده‌ای وجود دارد که پس از مراجعه به متخصصین این زمینه می‌توانید درمان را شروع کنید. افرادی که فولیکول‌های خود را از دست داده‌اند، روشی کاملا مفید و پربازده است. در واقع کاشت مو طبیعی تنها روش اثبات شده‌ای است که می‌توان با آن رشد مو را به مناطق طاس سر بازگرداند. بهترین روش پیوند مو بر اساس نتیجه‌ی نهایی، طول دوره‌ی درمان، سطح جراحات ایجاد شده و در نهایت میزان رضایت بیمار مشخص می‌شود.

 

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

انواع روش‌ های کاشت مو طبیعی

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو برای خود ابتدا بهتر است با انواع روش‌های پیوند مو آشنا شوید. پیوند مو به دو صورت FUT (پیوند واحد فولیکولار) و FUE ( استخراج واحد فولیکولار) انجام می‌شود.

 

• کاشت مو FUT

این روش به صورت برداشتن یک نوار نازک از پوست همراه با فولیکول‌های مو از ناحیه‌ی بانک مو است. قسمت پشتی سر که کمتر مستعد طاسی است، عموما به عنون ناحیه‌ی بانک مو انتخاب می‌شود. از این پوست گروه‌های جزئی از بافت‌های حاوی فولیکول مو جداسازی و برای پیوند آماده می‌شوند. هر نوار به گرافت‌های کوچک واحدهای فولیکولی منفرد از یک تا چهار تار تقسیم می‌شود. این بافت‌ها در نواحی که نیازمند فولیکول‌های مو هستند، قرار می‌گیرند. پیوند موی طبیعی با استفاده از روش اف یو تی بیش از 20 سال است که توسط متخصصان انجام می‌شود؛ نتایج موثر کاشت مو به روش FUT، این روش را برای سال‌ها به عنوان بهترین روش کاشت مو طبیعی معروف نمود.

 

• پیوند مو FUE

کاشت مو با تراکم بالا به روش FUE برای رفع معایب روش FUT و دستیابی به نتایجی مشابه آن اعمال شد. عملکرد مشابه این روش شامل برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو و کاشت در نواحی طاس سر است. اما برخلاف FUT، در این نوع عمل پیوند مو، فولیکول‌ها به طور مستقیم و بدون جداسازی لایه‌ی پوستی برداشته می‌شوند. روش نوین که زمان بیشتری به طول می‌انجامد، جراحت کمتری در سر ایجاد می‌کند. به این ترتیب طول دوره درمان کوتاه‌تری در مقایسه با روش FUT دارد.

 

• پیوند مو FIT

از دیگر روش ‌های پیوند مو می‌توان به کاشت مو به روش FIT اشاره کرد. فرآیندی که به دلیل ایجاد جراحت زیاد و بازدهی پایین و نیز ابداع روش‌های پربازده‌تر، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیوه‌ی عمل به این صورت است برای برداشتن فولیکول‌های مو، ابتدا بخشی از پوست سر برداشته می‌شود. سپس فولیکول‌های مو در زیر میکروسکوپ جدا سازی شده و برای کاشت آماده می‌شوند. بخیه زدن از معایب بزرگ این عمل است که طول دوره درمان را طولانی‌تر می‌کند.

 

• پیوند مو SUT

اس یو تی یکی از روش های عمل پیوند طبیعی مو و رایج در کلینیک پوست و مو رز است. در روش کاشت مو به روش SUT از دستگاه‌های بسیار دقیقی جابجایی فولیکول‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه این روش پیوند موی طبیعی دقت بالاتری در مقایسه با روش‌های دستی داشته و عملکرد سریع‌تری خواهد داشت. در حین خروج فولیکول‌های مو کمترین آسیب متوجه فولیکول‌ها و نیز پوست سر می‌شود. به همین دوره درمان کوتاه‌تری دارد. در شرایطی که بیمار بانک موی مناسبی در نواحی پشت سر نداشته باشد، با کمک این دستگاه می‌توان از نواحی دیگری برداشت فولیکول انجام داد. عملکرد سریع‌تر، دوره درمان کوتاه‌تر و ظرافت و دقت بالاتر، از دلایل محبوبیت این روش است.

 

• پیوند مو سلول های بنیادی

محققان امید زیادی به این روش دارند. بسیاری از تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک می‌توان این روش را به عنوان بهترین روش کاشت موی طبیعی معرفی نمود.

 

• روش مزوتراپی مو

مزوتراپی مو در واقع روشی برای تحریک فولیکول‌های مو است. به ویژه در مراحلی که فولیکول‌ها در فاز استراحت قرار دارند، تزریق ترکیبی از مواد دارویی به نواحی گسترده‌ی سر منجر به رشد مجدد موها می‌شود.

 

• میکروگرافت

یکی از بهترین روش‌های کاشت طبیعی مو که موفق شده در مدت زمان بسیار کم در بین افراد طرفداران زیادی را پیدا کند کاشت موی میکروگرافت نام دارد. در نتیجه افرادی که از کم‌پشتی موهای خود رنج می‌برند می‌توانند با کم‌ترین دردسر به ظاهر دلخواه خود رسیده و تا پایان عمر خود از داشتن موهایی زیبا و طبیعی لذت ببرند. خوشبختانه هر دو گروه زنان و مردان می‌توانند از این روش بدون هیچ گونه اذیتی استفاده کنند. از آنجایی که کاشت مو به روش میکروگرافت به عنوان یک روش محبوب شناخته می‌شود در این مقاله قصد داریم تا به تمامی جزئیات مربوط به آن اشاره کنیم. در صورتی که احساس می‌کنید این روش می‌تواند تا حد بسیار زیادی انتظارات شما را برآورده کند تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

آخرین پیشرفت های کاشت مو به روش FUE

نوآوری‌های کاشت مو روز به روز در حال توسعه است. هر یک از این روش‌ها برای کاهش عیوب روش‌های پیشین و بهبود عملکرد پیوند مو پیشنهاد می‌شوند. در ادامه مختصری از این روش‌ها و پیشرفت‌های هریک معرفی می‌شوند:

 

• کاشت مو طبیعی به روش “superfue”

سوپر اف یو ای  یکی از زیرشاخه‌های کاشت مو طبیعی به روش FUE است. این روش در مقایسه با روش FUE، زمان عمل کوتاه‌تر، جراحت کمتر و میزان فولیکول‌های پیوندشده‌ی بیشتری به همراه دارد. از مزایای این روش اینکه نه تنها جای زخمی به جای نمی‌ماند، بلکه نتایج بسیار طبیعی‌تری خواهد داشت. این مسئله که کدام روش عملکرد بهتری ارائه می‌دهد، نیاز به نظرات کارشناسانه‌ی افراد متخصص دارد. لذا برای کسب مشاوره کاشت موی طبیعی و انتخاب بهترین روش کاشت مو می‌توانید به مرکز تخصصی رویان سلامت مراجعه فرمایید.

 

• جدیدترین روش کاشت مو ( superfue)

مکانیزم برداشت و کاشت فولیکول‌ های مو به همان ترتیب روش FUE است. با این تفاوت که فولیکول‌های برداشت شده برای مدت کوتاهی در خارج از بدن و درون محلول ویژه‌ای نگهداری می‌شوند. این محلول شامل ترکیبی از مواد مغذی آلی شامل بیوتین است که به تقویت فولیکول‌ها کمک می‌کند.در این روش اسکن و انالیز موی سر داریم و برداشت مو بدون برش جراخی و به صورت دانه دانه می باشد

کاشت موی ترکیبی چگونه است؟

شاید اصطلاح پیوند موی ترکیبی کم و بیش به گوشتان خورده باشد. اما آیا با مفهوم این روش آشنا هستید؟ این روش چندان نوین و متفاوت نیست. بلکه کاشت مو به روش ترکیبی از دو روش FUE و FUT می‌باشد؛ به این ترتیب که در نواحی گسترده‌ی طاس سر روش FUT اعمال می‌شود و برای افزایش تراکم ناحیه فولیکول‌ها مستقیم کاشته می‌شوند (روش FUE). این روش برای کاشت مو جلوی سر و نیز کاشت مو پشت سر بازدهی مناسبی ارائه می‌کند.

 

کاشت مو با تراکم بالا

از جمله خواسته‌های اکثر افرادی که به دنبال پیوند مو می‌روند این است که پزشک متخصص از تکنیک‌های کاشت مو با تراکم بالا استفاده کند. البته ناگفته نماند که موارد بسیار زیادی می‌توانند در انجام کاشت مو با بیشترین تراکم دخیل باشند. بنابراین حتما قبل از اقدام به کاشت تحقیقات لازم را انجام دهید تا فریب وعده‌های دروغین بسیاری از کلینیک‌ها را نخورید. از لحاظ علمی و پزشکی منظور از تراکم بسیار بالا استفاده از حداکثر تعداد گرافت مویی است که می‌توان به فرد متقاضی پیوند زد و این رقم چیزی در حدود 4500 تا می‌باشد. پس اگر کلینیکی ادعا کرد که بیشتر از این رقم را می‌تواند به شما ببخشد مطمئن شوید که یک وعده غیر واقعی بوده و هرگز محقق نخواهد شد. البته با تکنیک‌های پیشرفته و تخصص بالا کلینیک‌هایی نیز هستند که می‌توانند به رقمی در همین حوالی دسترسی پبدا کنند. بنابراین فراموش نکنید که رسیدن به این عدد بسیار دشوار بوده و به تخصص بالایی احتیاج دارد؛ پس حتما در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک خود دقت داشته باشید.

 

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان به کمک آن‌ها به کاشت مو با تراکم خیلی بالا نزدیک شد. اما در بین تمامی این روش‌ها استفاده از روش ترکیبی توصیه می‌شود. این روش که ترکیبی از دو روش FUT و FIT است به عنوان بهترین روش کاشت مو طبیعی با تراکم بالا شناخته می‌شود. این روش بیشتر برای اشخاصی که میزان ریزش مو و طاسی خیلی بالایی دارند پیشنهاد داده می‌شود. از جمله مزایای روش‌ ترکیبی در بین سایر روش‌های کاشت مو با تراکم بالا می‌توان به صرفه‌جویی در زمان، مقرون به صرفه بودن . موفقیت بالای آن اشاره کرد. البته در کنار تمامی این مزیت‌ها همانند هر روش دیگری بیمار می‌تواند شاهد برخی معایب مثل باقی ماندن جای بخیه به دلیل استفاده از هر دو روش و وجود زخم های عمیق تر، وجود بانک مو قوی، احساس درد بیشتر نسبت به سایر روش‌ها و … اشاره کرد؛ که به دلیل در پی داشتن نتیجه بسیار خوب و رضایت‌بخش کار کاملا قابل چشم‌پوشی خواهند بود.

در صورت تمایل به مشاهده عکس کاشت مو طبیعی با بالاترین تراکم می‌توانید به بخش گالری سایت رویان سلامت مراجعه فرمایید.

 

کدام روش پیوند مو برای شما مناسب تر است؟

در میان انواع روش‌های کاشت مو به سختی می‌توان بهترین روش کاشت مو را انتخاب کرد. چرا که هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در مجموع برای این کار باید نسبت به مزایا، معایب و عوارض کاشت مو آگاه باشید. سپس بر اساس نظرات پزشک متخصص، بهترین روش را انتخاب کنید. در واقع این تصمیم که کدام روش نتیجه‌ی بهتری برای شما خواهد داشت، نیاز به نظرات کارشناسی شده دارد. کاشت و پیوند مو طبیعی باید به شکلی انجام شود که هیچ نشانی از جای کاشت به چشم نیاید. در واقع هدف مخاطبین از کاشت مو طبیعی، داشتن چهره‌ای طبیعی‌تر است. نه ظاهری عروسکی مانند! بنابراین مرکز خدمات پوست و مو باید با حساسیت‌های لازم انتخاب شود. برای یافتن بهترین روش کاشت مو طبیعی متناسب با وضعیت خود، لازم است با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

بهترین روش پیوند مو تا چه حد موفقیت آمیز است؟

درصد موفقیت پیوند مو به موارد متعددی وابسته است که در جلسات ویزیت کاشت مو طبیعی مشخص می‌شود. در مجموع بازدهی روش کاشت مو طبیعی با هر روشی، تحت تاثیر عواملی نظیر تراکم مو در ناحیه‌ی بانک مو، ضخامت مو و حد ریزش مو قرار دارد. علاوه بر این موارد، بیماری‌های ژنتیکی، دیابت و مشکلات تیروئیدی نیز بر فولیکول‌های کاشته شده تاثیرگذارند. فاکتور مهمی که موفقیت کاشت موهای شما را تضمین می‌کند، میزان تجربه و تبحر جراح است. به این جهت برای انجام پروسه‌ی کاشت موی طبیعی باید به یکی از مراکز معتبر زیبایی مراجعه کنید. کلینیک تخصصی رز با در اختیار داشتن تیم کاملی از جراحان و متخصصان زیبایی همراه با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آماده‌ی ارائه‌ی خدمات کاشت موی طبیعی به شما عزیزان می‌باشد.

 

هزینه پیوند موی طبیعی

همانند تمامی روش‌های پیوند مو، در کاشت مو با تراکم بالا نیز عوامل بسیار زیادی در هزینه نهایی کار تاثیرگذار خواهند بود. از جمله این موارد می‌توان به میزان قوی یا ضعیف بودن بانک مو، حد طاسی و میزان تراکم درخواستی توسط بیمار، دستمزد پزشک متخصص، قیمت‌های کلینیک با توجه به خدمات ارائه داده شده و … اشاره کرد. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری بابت شیوه انتخابی خود با پزشک خود جلسه مشاوره‌ای برگزار کنید تا بهترین و مناسب‌ترین روش با توجه به بودجه و شرایط شما انتخاب شود. تیم تخصصی ما تمام تلاش خود را می‌کند تا معقول‌ترین هزینه پیوند مو با تراکم بالا کاری با کیفیت بسیار خوب را تحویل مراجعه کننده های خود دهد. برای مشاوره و دریافت ویزیت کاشت مو با مشاورین زیبایی ما در کلینیک پوست و مو رویان سلامت با شماره 021-41936 تماس بگیرید.

 

منبع: https://royanbeauty.com//






تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 100/3/22 | 2:5 عصر | نویسنده : دکتر سلامت | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب راه
  • خرید بک لینک دائمی
  • وب گرافیکسولوژی
  • وب معبر