سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اگر به دنبال این هستید که کاشت مو بهتر است یا پروتز مو ، ابتدا باید اهداف خود را در نظر بگیرید.  اگرچه کاشت مو هزینه بیشتری نسبت به پروتز مو دارد اما یک روش کاملا قطعی است و دیگر نگرانی بابت از دست دادن موهای پیوند شده نخواهید داشت. پروتز مو تنها از نظر ظاهری مشکل طاسی سر شما را برطرف می کند و دائمی نیست. پروتز مو روشی شبیه کلاه گیس است، با این تفاوت که ظاهر طبیعی تر دارد و بهتر بر روی سر قرار می گیرد.

البته نتیجه پیوند مو به میزان بانک مو و موهای از دست رفته هم بستگی دارد. چقدر تراکم بانک مو بیشتر باشد، کاشت مو از نظر زیبایی نتیجه بهتری دارد.

 

کاشت مو موفقیت آمیز

اولین قدم برای کاشت مو موفقیت آمیز، انتخاب درست ناحیه اهدا دهنده مو است. باید ناحیه ای انتخاب شود که تراکم خوبی داشته باشد. سپس یک سری از گرافت های مو از ناحیه مشخص جدا می شود. دقت داشته باشید، هنگام استخراج گرفت ها نباید هیچ آسیبی به آنها وارد شود تا بتوان به نواحی دیگر سر انتقال داد.

هنگام پیوند موها ناحیه مورد هدف کاملاً تمیز و ضدعفونی می شود. اگر حساسیت ‌پوستی در نواحی سر رخ داده باشد، پیوند مو به تاخیر می افتد.

 گرافت های به صورت تک، دو یا سه تایی جدا و برای کاشت آماده می شود. اگر سطح ناحیه پیوند مو دچار زخم شده باشد، عمل کاشت مو متوقف می شود.


با مراجعه به یک کلینیک معتبر، بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود.

برای این که بدانید کدام روش به عنوان بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب می شود، باید به دنبال یک کلینیک معتبر و حرفه ای بگردید تا به صورت دقیق شرایط بررسی و متناسب با آن روش مناسب انتخاب شود. در این صورت خیالتان بابت انتخاب درست راحت می‌شود.     کلینیک رویان سلامت بهترین روش را مناسب ترین روش برای هر فردی می داند و با بهره مندی از اخرین تکنولوژی های روز دنیا، کاشت مو را با کوتاه ترین دوره نقاهت انجام می دهد.

نگران نباشید، انواع طاسی و ریزش مو با کاشت مو قابل جبران است.

اگر به این فکر می کنید که پیوند مو برای شما مناسب است یا نه؟ باید بگوییم، اکثر مدل های طاسی سر و ریزش مو با کاشت مو قابل حل است.  اما پیوند مو برای ریزش موی سکه ای یا ریزش مو به خاطر بیماری های زمینه ای، هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

بنابراین بهتر است قبل از هر کاری به متخصص پوست و مو مراجعه و علت ریزش مو خود را پیدا کنید. اگر مشکل ریزش مو به خاطر مواردی مانند سوختگی، آسیب بیماری درمان شده، آلوپسی و ... باشد با پیوند مو قابل درمان است.

 انواع کاشت مو طبیعی

کاشت موی طبیعی با توجه به نحوه برداشت گرافت مو در انواع مختلفی تقسیم بندی می شود.

روش FUT ، قدیمی ترین روش کاشت مو

در این روش گرافت  هایی که حاوی یک الی چهار تار مو هستند، جدا و به قسمت طاسی سر انتقال داده می شود. با استفاده از این روش می‌توان طی یک جلسه تعداد زیادی تار مو کاشت. این روش برای افرادی که دارای طاسی سر بیش از اندازه هستند، بسیار مناسب است.

بعد از جدا شدن گرافت های مو به صورت نوار از پشت سر، کاشت مو آغاز می شود.

کاشت مو به روش FUE

این روش، مخصوص افرادی است که نیاز به پیوند مو کمتری دارند. نحوه استخراج مو به روش FUE به صورت تک تک است. به همین شکل هم  گرافت ها در قسمت های خالی سر کاشته می شود.

 هزینه کاشت مو چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه کاشت مو تاثیر گذار است. به همین خاطر نمی‌توان به طور قطعی هزینه کاشت مو را بیان کرد. مهم ترین عامل تاثیرگذار بر روی هزینه کاشت مو شیوه انجام آن است. برای مثال، هزینه کاشت مو به روش FUE کمی بیشتر از روش FUT است. چرا که این روش از فناوری مدرن تری برای پیوند مو استفاده می کند که نتیجه رویش موها به دلخواه فرد خواهد بود.

دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه کاشت مو تعداد جلسات مورد نیاز است. هر چقدر به تعداد جلسات بیشتری برای رفع طاسی سر نیاز باشد، هزینه درمان افزایش پیدا می کند.

ارزان ترین روش کاشت مو

هزینه کاشت مو به روش FUT نسبت به دیگر روش ها ارزان تر است. در این روش گرافت ها از ناحیه بانک مو به صورت نواری برداشته که موجب کاهش زمان جراحی می شود. روش FUT نیازی به دقت و مهارت زیاد برای برداشت گرافت ها نیست. و شاید بتوان گفت روش FUT آسان ترین روش پیوند مو است.

 اما در روش FIT گرافت های مو به صورت تکی برداشت می‌شود که نیاز به دقت بیشتری دارد. بنابراین هزینه کاشت مو به این روش بیشتر خواهد بود.

عوارض کاشت مو اصولی زیاد جدی نیست.

کاشت مو مانند هر عمل زیبایی دیگری با عوارض جانبی خاصی همراه است. اما یکسری عوارض آن به خاطر عدم رعایت مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت مو اتفاق می افتد. پس اگر پیوند مو به صورت اصولی انجام و تمامی مراقبت های لازم آن با دقت رعایت شود، عوارض کاشت مو آنقدر جدی نیست و کاملاً قابل کنترل است.

 برخی از عوارض کاشت مو شامل موارد زیر می باشد:

·         درد

·          ورم

·         عدم تقارن

·          پوسته پوسته شدن

·         جابجایی گرافت

·         اسکار قابل مشاهده

·         خارش بی حسی

·         ریزش ناگهانی موها

·          خونریزی

مواجه شدن با درد بعد از عمل کاشت مو حتمی است.

درد یکی از رایج ترین عوارض کاشت مو است که مطمئنا بعد از انجام آن در نواحی سر دچار درد می شوید و دلیل آن هم به خاطر جابه جا شدن اعصاب محیطی هنگام برداشت گرافت ها است. میزان ناحیه درد ماهیچه ها به نحوه خوابیدن شما هنگام کاشت مو نیز بستگی دارد. معمولا توصیه می‌شود در طول عمل، بیمار استراحت کوتاهی داشته باشد. هم چنین برای کاهش درد از تزریق های موضعی نیز استفاده می شود.

جهت کاهش تورم دستورات پزشک را فراموش نکنید.

 تورم متداول‌ترین عارضه حاصل از پیوند مو است که به خاطر  بیهوشی و آسیب های وارد شده اتفاق می افتد. این عارضه حدود 3 الی 5 روز باقی می ماند. درصد تورم ممکن است تا حدی زیاد شود که فرد توانایی باز کردن چشم ها را نداشته باشد. پس بهتر است نسبت به دستورات پزشک برای جلوگیری از تورم حداکثر تلاش خود را انجام دهید.

 پروتز مو، روشی سریع برای رفع کم پشتی موها

پروتز مو یکی دیگر از روش های مناسب برای رفع مشکل کم پشتی مو هاست که در کنار هزینه مقرون به صرفه آن باعث پرپشت دیده شدن سریع موها می شود. حال پروتز مو چیست و چگونه انجام می شود؟ پروتز مو در نواحی که فرد دچار طاسی سر می‌شود قرار می‌گیرد. پروتز مو ساختار شبکه ای یا گروهی دارد که جنس آن مانند پوست انسان است.

از این روش می‌توان به صورت دائمی یا موقتی استفاده کرد و زیبایی موها را دوباره بدست آورد. گاهی اوقات هم برای انجام روش های مختلف پیوند مو از پروتز مو استفاده می شود.

 مناسب ترین روش برای بیماران دچار ریزش مو

بهترین روش برای رفع طاسی سر بیماران، پروتز مو است. خیلی ها سوال می پرسند که تفاوت بین پروتز مو با کلاه گیس چیست؟ کلاه گیس با استفاده از نوارهای پلاستیکی یا کاغذی بر روی سر قرار می گیرد که باید هنگام خوابیدن یا استحمام آن را از روی سر برداشت. اما پروتز مو  با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سر کاملاً ثابت می ماند و نیازی برای برداشتن آن هنگام حمام رفتن و استخر نخواهد بود.

پروتز مو را می‌توان تنها برای نواحی مورد نیاز استفاده کرد. در حالی که کلاه گیس کاملاً موهای سر را پوشش می دهد.

جنس نانو پروتز مو مانعی برای تجمع باکتری هاست.

نانو به کار رفته در پروتز مو باعث می شود برای همیشه آن را بر روی سر قرار داد و نگرانی بابت تجمع باکتری ها و قارچ ها نداشت. اما استفاده همیشگی از کلاه گیس هیچگاه توصیه نمی شود. چرا که احتمال تجمع باکتری ها و میکروب ها بر زیر کلاه‌گیس وجود دارد.

 کلاه گیس را می توان تنها برای چند ساعت استفاده کرد.

همچنین پروتز از موهای کاملا طبیعی ساخته می شود که نسبت به کلاه گیس ظاهری طبیعی تر دارد. میزان تراکم مو پروتز را هم می توان مشخص کرد که هر چقدر به تارهای مو برای ناحیه آسیب دیده نیاز داشته باشید می توانید درخواست کنید.

هر کاری که بخواهید می توانید با پروتز مو انجام دهید.

فوایدی که استفاده از پروتز مو دارد، استفاده از کلاه گیس نخواهد داشت. پروتز مو را می توانید رنگ کنید و هر حالتی که بخواهید مانند فر کردن موهای خود را درست کنید.

دیگر مزایای روش پروتز مو شامل موارد زیر است:

·         پروتز مو به سرعت به نتیجه می رسد.

·          قیمت آن نسبت به دیگر روش های درمان طاسی سر کمتر است.

·          اگرچه این روش دائمی نیست. اما راه حل درمانی آن در طولانی مدت جوابگو است.

·         این روش یک روش غیر تهاجمی است که نیاز به انجام جراحی نخواهد داشت.

کلام آخر

ریزش مو یکی از متداول ترین مشکلات در بین آقایان و خانم هاست که بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیر می گذارد. روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد. اما قطعی ترین آن کاشت مو است. به طور کلی، هر کسی که با مشکل ریزش مو و طاسی سر مواجه می شود یا باید کاشت مو را انتخاب و یا کلاه گیس و پروتز مو خریداری کند.

 

 

 






تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 99/5/13 | 4:53 عصر | نویسنده : دکتر سلامت | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب راه
  • خرید بک لینک دائمی
  • وب گرافیکسولوژی
  • وب معبر