سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس   چیست ؟ استفاده از بوتاکس (یا همان بوتولینوم تاکسین)، در سال 1978 برای درمان گرفتگی های غیر طبیعی عضلات صورت، و پس از آن برای درمان لوچی چشم کودکان و پرش پلک (بلفارواسپاسم) آغاز شد. بوتاکس از سال 1992 برای مقاصد زیبایی بکار گرفته شد و امروزه یکی از بهترین و موثرترین درمانها در زمینه زیبایی پوست به حساب می آید. علاوه بر این، می توان از تزریق بوتاکس به عنوان یک درمان کمکی در همراهی با اعمالی مانند جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)، جراحی لیفت صورت (فیس لیفت)، و تزریق ژل یا تزریق چربی استفاده نمود.

بوتاکس را در چه نقاطی از صورت می توان تزریق کرد؟

تزریق بوتاکس به منظور بهبود خطوط اخم بین دو ابرو، خطوط افقی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم و خطوط ریز دور لب انجام میشود. این تزریق همچنین جهت بالا بردن و شکل دادن ابرو ها، بالا بردن گوشه های لب، بالا بردن نوک بینی، کم کردن عمق چاله چانه و ‌متعادل کردن غیر قرینگی های صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا بوتاکس فقط کاربرد زیبایی دارد؟

خیر. بوتاکس در درمان تعداد زیادی از بیماریها نظیر برخی اختلالات تارهای صوتی، انواعی از اختلالات بلع، تعریق بیش از حد کف دست و پا، بعضی بیماریهای پوستی، سردردهای میگرنی و تنشی، اسپاسم عضلات گردن، بلفاراسپاسم، شقاق مقعد و … نیز کاربرد دارد.

برای کدام چروک ها بوتاکس، و برای کدام چروکها ژل؟

اگر چین و چروک صورت را به سه دسته ظریف، ‌متوسط و عمیق رده بندی کنیم، ‌باید گفت که تزریق بوتاکس در مورد چین های ظریفی که داینامیک هستند (ارتباط مستقیم با حرکات عضلات صورت دارند، ‌به عنوان مثال چین های افقی پیشانی، ‌خط اخم بین دو ابرو، چین های کنار چشم، چروکهای روی کناره های بینی و نیز چین های ظریف روی لب فوقانی) کاربرد دارد. تزریق ژل جهت درمان چین و چروکهای عمیق و ‌متوسط، و همچنین برای اصلاح چین های استاتیک (چین هایی که ارتباطی به حرکات عضلات صورت ندارد مثل خط خنده) مناسب است. لازم به ذکر است که برای چین های عمیق و برای برخی گودی های صورت می توان از تزریق چربی نیز استفاده نمود.

آیا تمامی خطهای اخم با بوتاکس از بین می روند؟

خیر. در بعضی از افراد چین ها عمیق شده اند و در برخی دیگر چین های داینامیک به مرور زمان به حالت استاتیک درآمده اند. در چنین مواردی علاوه بر بوتاکس نیاز به استفاده از روش های درمانی دیگر نظیر تزریق ژل وجود دارد.

چه عواملی باعث تشدید چین و چروک صورت می شود؟

از جمله عواملی که منجر به تشدید چین و چروک صورت می شود میتوان به ‌نور آفتاب و سیگار اشاره کرد. جهت پیشگیری از افزایش تعداد و عمق چین و چروک های صورت، استفاده از کرم های ضد آفتاب (بخصوص بین ساعات 9صبح تا 4 بعد از ظهر)، مصرف مرتب میوه و سبزیجات، ترک سیگار، و ‌استفاده ازعینک آفتابی در روز جهت جلو گیری از جمع کردن چشم ها را توصیه می نماییم.

در چه افرادی استفاده از بوتاکس ممنوع است؟

1. خانم های حامله یا شیرده
2. بیماران مبتلا به هر گونه اختلال عصبی یا عضلانی
3. بیمارانی که درحال مصرف آنتی بیوتیکهای آمینوگلیکوزیدی (نظیر جنتامایسین) می باشند
4. بیماران با سابقه حساسیت به بوتاکس، آلبومین، پنی سیلین و …
5. مبتلایان به اختلالات ایمنی
6. مبتلایان به دیابت کنترل نشده
7. وجود عفونت فعال در پوست محل تزریق

نحوه تزریق چگونه است؟

تزریق بوتاکس در شرایط استریل، بطور سرپایی و در مطب انجام می شود. قبل از انجام تزریق، صورت شما با استفاده از پمادهای بیحس کننده بیحس می گردد. سپس بوتاکس با استفاده از سرنگی بسیار ریز در نواحی مورد نظر تزریق می شود. از آنجا که صورت شما بیحس شده و اندازه سوزن بسیار باریک است شما درد چندانی احساس نخواهید کرد. اثرات بوتاکس حدود سه روز پس از تزریق آغاز شده، تقریبا دو هفته پس از تزریق به حداکثر می رسد و تا حدود سه ماه باقی می ماند. تزریق بوتاکس نیازی به بستری، بخیه و چسب ندارد.به منظور برقرار و مداوم ماندن اثرات بوتاکس، تکرار تزریق آن هر سه ماه یکبار تا یک سال، و سپس بصورت سالیانه توصیه می شود.

چه مراقبتهایی پس از تزریق بوتاکس لازم است؟

1. بیمار باید تا 4 ساعت از دراز کشیدن و خوابیدن اجتناب نماید
2. بیمار باید تا 4 ساعت بطور متناوب اخم کند و ابروهای خود را بالا ببرد
3. موارد زیر تا 24 ساعت ممنوع است:
• خوابیدن به پهلو یا شکم
• ماساژ یا هرگونه فشار بر صورت
• آرایش صورت
• بخور داغ
• حمام داغ
• استخر، سونا و جکوزی

آیا بوتاکس عوارضی هم دارد؟

علایم خفیف سردرد و سرما خوردگی، افتادگی پلک، و عدم تقارن صورت عوارض گاه بگاه ولی زودگذر این تزریق است.

 

تزریق بوتاکس

 تزریق بوتاکس در دوران شیردهی

طبق اطلاعات بدست آمده نشان داده شده که  مشخص نشده که آیا تزریق بوتاکس برای زنان شیرده عوارض ایجاد می کند یا خیر ؟

از آن جایی که بوتاکس تشکیل شده از سم  بوتولینوم تشکیل شده ، بهتر است خانم های شیرده در صورت استفاده از بوتاکس حداقل تا 24 ساعت از شیر دادن به کودک خود خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود اما توصیه پزشکی این است که تا جایی که مقدور است از انجام دادن تزریق بوتاکس در حین شیردهی خودداری کنید .اما اگر خانم های شیرده تزریق بوتاکس انجام داده اند جای نگرانی نیست و مشکلی ایجاد نمی شود اما همیشه احتیاط شرط عقل است .

 

تزریق بوتاکس

تخلیه شیر سینه

خانم های شیردهی که تزریق بوتاکس انجام داده اند بهتر است شیر خود را تخلیله کنند و از آن استفاده نکنند و دور بریزند با انجام این روش نمی توانیم بگوییم که مواد سمی به صورت صد در صد از شیر خارج می شود بلکه می توان گفت که مواد سمی تا حدی کاهش می یابد . بوتاکس به دلیل خاصیتی که دارد در بافت های موضعی نفوز می کند و باقی می ماند به همین دلیل روش تخلیه شیر روش مناسبی برای خارج کردن صد در صد آن نیست به همین دلیل بهتر است قبل از هر تصمیمی با پزشک خود صحبت کنید و با او مشورت کنید . و بهترین توصیه این است که تزریق بوتاکس بعد از زمان شیرگرفتن صورت بگیرد .

تزریق بوتاکس زیر بغل

عرق زیر بغل برای بسیاری از افراد آزار دهنده می باشد. عرق زیر بغل باعث می شود که بسیاری از مردم همواره احساس ناخوشایندی در جمع داشته باشند همچنین باعث می شود که شخص گوشه گیر شده و همواره از حضور در جمع دوری نماید و باعث عدم اعتماد به نفس شخص می گردد. تزریق بوتاکس در زیر بغل برای اشخاصی که از تعریق زیاد در زیر بغل رنج می برند ، گزینه بسیار مناسبی است. تزریق بوتاکس یک راه حل بسیار ساده و آسان برای کاهش تعریق زیر بغل می باشد.

بررسی ها و تحقیقات نشان داده است که تزریق بوتاکس در زیر بغل بصورت منظم ( هر هشت ماه یکبار ) میزان تعریق را به شدت کاهش داده و سپس منجر به از بین رفتن تعریق می شود.

عرق خارج شده در وهله اول بدون بو می باشد، اما به دلیل باکتری های موجود روی سطح پوست باعث می شود که عرق بوی نامطبوع بگیرد. هر قدر که باکتری های روی سطح پوست و میزان عرق بیشتر باشد، بوی نامطبوع ایجاد شده بیشتر می شود.

بنا به تحقیقات و بررسی های انجام شده اشخاصی که دارای پوست تیره تر هستند بیشتر از اشخاص سفید پوست عرق می کنند. همچنین نسبت تعریق در مردان به دلیل ویژگی های بدنی آنها بیشتر از زنان می باشند. اشخاصی که از بیماری دیابت یا چاقی مفرط یا رنج می برند نیز بیشتر از اشخاص عادی عرق می کنند.

رعایت بهداشت و استفاده از خوشبو کننده ها می تواند تا حدی از شدت بوی نامطبوع عرق بکاهد ، اما تزریق ماده بوتاکس به زیر بغل باعث می شود که ماده استایل کولین (Acetylcholine) ترشح نشود. استایل کولین وظیفه دارد در زمان مناسب به غده های عرقی فرمان ترشح عرق دهد. در حقیقت هنگامی که باعث عدم ترشح استایل کولین می شویم باعث عدم ترشح عرق می شویم.

مزایای تزریق بوتاکس به زیر بغل

·         تزریق بوتاکس به زیر بغل معمولا هیچ گونه عوارضی ندارد و در مطب با کلینیک بدون بیهوشی انجام می گیرد. تزریق بوتاکس به زیر بغل باید زیر نظر متخصص باشد.

·         تزریق بوتاکس به زیر بغل می تواند 50 درصد از میزان تعریق را بکاهد.

·         تزریق بوتاکس به زیر بغل هیچ گونه درد و ورم و عوارض ندارد، در این روش از سوزن های بسیار باریکی استفاده می شود و ممکن است در برخی مواقع از بی حسی موضعی استفاده شود.

·         بوتاکس تزریق شده در زیر بغل بین 6 تا 8 ماه ماندگاری دارد و پس از این مدت باید تزریق مجدد انجام گیرد.

·         نتیجه مطلوب پس از 7 الی 10 روز کاملا مشخص است اما برخی از بیماران نتیجه مناسب را پس از 3 روز نیز مشاهده نموده اند.

هشدارها

از آن جایی که بوتاکس همان قدری که می تواند برای درمان و زیبایی علم پزشکی مفید باشد به همان اندازه می تواند خطرناک باشد، به همین دلیل برای تزریق بوتاکس حتما ً به پزشک مراجعه کنید  تا هر گونه عوارض را به حداقل برسانید .دیگر نکات مهم عبارتست از :

·         تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و زیر چشم انجام می شود و در دیگر قسمت های صورت تزریق بوتاکس انجام نمی شود .

·         تزریق بوتاکس حتماً توسط پزشک باید انجام شود .

·         سعی کنید مراقب باشید تا بوتاکس تهیه شده معتبر باشد متاسفانه در صورت خریداری بوتاکس تقلبی امکان هر گونه اختلالات و ناهنجاری وجود خواهد داشت .

 

منبع : https://royanbeauty.com/botox-gel/

 






تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 99/4/8 | 3:56 عصر | نویسنده : دکتر سلامت | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب راه
  • خرید بک لینک دائمی
  • وب گرافیکسولوژی
  • وب معبر