سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

تقسیم بندی انواع روش های کاشت مو براساس نوع برداشت مو می باشد و در نحوه کاشت با یکدیگر تفاوتی ندارند . اما کاشت مو چگونه است ؟ ابتدا گرافت های مو به مقدار مشخص شده توسط پزشک از بانک مو برداشت می شود. سپس سوراخ های ریزی به وسیله ابزار های دقیق در ناحیه طاس سر ایجاد شده و موهای برداشت شده دانه دانه و در سوراخ های ایجاد شده کاشته می شوند   .

مقایسه روش FIT و FUT با ترکیبی

بر اساس نوع برداشت گرافت های مو از بانک مو، کاشت مو به سه دسته تقسیم می شود :

1- کاشت مو به روش FIT :

در این روش کل سر تراشیده می شود و موها گرافت به گرافت (تارهای موی 1 تا 4 تایی که در یک محل با یکدیگر رشد کرده اند را گرافت مو گویند) به وسیله پانچ های حساسی از ناحیه دهنده مو (بانک مو) خارج شده و در محل مورد نظر کاشت می شود به این روش FIT یا FUE می گویند .

چون موها بوسیله پانچ برداشته می شود آیا این روش بهترین روش کاشت مو می باشد ؟

خیر ، انتخاب بهترین روش برای کاشت مو نیاز به مشاوره و نظر پزشک دارد ؛ هر فرد با توجه به شرایط ژنتیکی خاص ، قدرت بانک مو برای پشتیبانی از نواحی طاس، سن، مدل ریزش مو و دیگر عواملی که در جلسه مشاوره بررسی می شود کاندید مناسبی برای یکی از روش های کاشت مو میباشد .

آیا روش برداشت موها در FIT ، بهترین روش برداشت موهاست ؟

کار کاشت مو توسط تیم پزشکی انجام می گیرد ؛ حال اگر این تیم دقت و مهارت لازم را نداشته باشند ، هنگام برداشت گرافت ها به بوسیله پانچ ممکن است گرافت های کناری آسیب دیده و ریشه مو از بین برود . لذا مهارت و تجربه ی تیم پزشکی تعیین کننده ترین عامل در این مورد می باشد.

2- کاشت مو به روش FUT :

به این صورت است که یک باریکه از پوست و مو به وسیله جراحی و با تیغ از پشت سر متقاضی کاشت مو برداشته می شود. این باریکه معمولا چیزی بین 1.5 تا دو سانتی متر می باشد. تعیین میزان قطر این باریکه به عواملی چون شلی و سفتی پوست سر ، مهارت جراح ، میزان موی مورد نیاز و .. بستگی دارد .

بعد از برش سر ، با میکروسکوپ و ابزارهای ظریف جراحی گرافت های مو از یکدیگر جدا شده و برای مدت کوتاهی در محل های استریل نگهداری می شود. طبیعتا هرچه نوار برداشت شده از بانک مو پهن تر باشد تعداد گرافت بیشتری برای کاشت خواهیم داشت. ولی باید توجه داشت که بعد از جراحی، پوست سر بدون تحمل فشار زیادی به هم رسیده و خط بخیه به جامانده پهن نباشد .

خط بخیه در روش FUT :

خط بخیه که بعد از کاشت مو در محل برداشت باقی می ماند باعث حراس اکثریت از این روش می شود. استفاده از تکنیک FUT برای کسی که پوست سر آن ها قابلیت کشش ندارد کاملا غلط می باشد. با ذکر یک مثال این مسئله را برایتان روشن میکنیم : به عنوان مثال فردی متقاضی کاشت مو می باشد و پوست سر او قابلیت برداشت یک نوار 1.6 سانتی متری دارد.

اما پزشک ندانسته یا برای اینکه پوشش بهتری در قسمت خالی سر داشته باشد ، نواری به قطر 2 سانتی متر برداشت می نماید غافل از اینکه بعد از برداشت نوار، برای بخیه زدن پوست سر مجبور می شود بیش از حد معمول پوست سر را بکشد. این کشش خط بخیه پهن و بدی را پشت سر بیمار بوجود می آورد. گاها دیده شده پهنای خط بخیه به 1 سانتی متر رسیده که اصلا زیبا و دلنشین نمی باشد.

برش و برداشت نوار حاوی گرافت مو در کاشت مو به روش FUT

یک باریکه مو (فلپ) که برداشته می شود شامل چند تار مو است ؟

یک فلپ مو که در روش FUT برای کاشت مو ، ابرو ، و ریش و سبیل استفاده می شود 1700 تا 2000 گرافت را در خود جای داده که شامل 5000 تار مو میباشد .

– با روش FIT و FUT تا چه میزان می توان ناحیه طاس سر را پر کرد ؟ و چند تار مو می توان کاشت ؟

با استفاده از هر کدام از روش های فوق می توان برای افرادی که طاسی شدیدی ، یعنی پیشانی آنها بلند شده و نیز افرادی که وسط سر آنها بصورت گرد خالی شده است کاشت مو انجام داد . هر کدام از این روش ها 8 تا 10 سانتی متر از فضای خالی سر را پوشش می دهند ؛ انتخاب بهترین روش کاشت باید بنابر تشخیص پزشک متخصص و دیگر عواملی باشد که در مقاله ای بصورت مفصل بررسی گردیده است.

3 .کاشت مو به روش ترکیبی :

سومین روشی که برای کاشت موها استفاده می شود برای افرادی است که طاسی سر آن ها شدید می باشد ؛ یعنی موها از خط رویش تا حدود 20 سانتی متر عقب رفته و با یک روش نمی توان نتیجه مطلوبی از کاشت مو بدست آورد.

برای اینگونه افراد از روش ترکیبی استفاده می شود. در روش ترکیبی در یک جلسه هم بصورت FIT و هم FUT برداشت گرافت ها انجام می شود؛ در این روش بعد از برداشت نوار باریک مو از پشت سر از بالا و پایین قسمت برش خورده بصورت FIT گرافت های مو برداشت می شود. با این روش می توان در یک جلسه حدود 10 تا 12 هزار تار مو برداشت کرد.

بنابراین این فرضیه که در روش ترکیبی می توان به اندازه مجموع روش های FIT و FUT برداشت و کاشت انجام داد کاملا اشتباه می باشد چراکه برداشت بیش از حد مجاز از بانک مو باعث آسیب دیدن بانک مو و از بین رفتن آن می شود.

4- کاشت مو از ناحیه ریش

در این روش کاشت مو که تماما مشابه روش FIT می باشد، گرافت های مو از ناحیه ریش برداشت و در قسمتی از سر که دچار ریزش مو شده است کاشته می شوند. برای کسب اطلاعات کامل در مورد کاشت مو از ریش به سر به صفحه اختصاصی این مطلب مراجعه فرمایید.


  : منبعhttps://royanbeauty.com/super-fue-methood/ 

 






تاریخ : دوشنبه 99/4/2 | 11:44 صبح | نویسنده : دکتر سلامت | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب راه
  • خرید بک لینک دائمی
  • وب گرافیکسولوژی
  • وب معبر